معرفی استان ساسکاچوان کانادا(قسمت سوم)

معرفی استان ساسکاچوان

معرفی استان ساسکاچوان کانادا(قسمت سوم)

معرفی استان ساسکاچوان کانادا

برای آشنایی بیشتر با کشور کانادا با ما با معرفی استان ساسکاچوان همراه باشید.

معرفی استان ساسکاچوان
معرفی استان ساسکاچوان

مسکن

این استان مناسب‌ترین شرایط خرید مسکن را برای مهاجران دارد. فقط ۶۴ درصد ساکنان این استان در مراکز شهری سکونت دارد. قیمت یک خانه به‌طور متوسط بیشتر از ۱۱۵٬۰۰۰ دلار بوده که پایین‌تر از میانگین نرخ هر شهر دیگری در کانادا است. قیمت متوسط خرید خانه در ساسکاتون ۱۳۵٬۰۰۰ دلار است. درصد میانگین درآمد خانوار با هزینه‌های مالکیت بین ۱۸ تا ۳۰ درصد است.

تحصیلات

همهٔ شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم می‌توانند از مهد کودک تا پایان دبیرستان از تحصیلات رایگان استفاده کنند. مدارس به صورت عمومی بوده و برنامه آموزشی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و زبان اولین ملیت‌ها یا Metis ارائه می‌شود. فارغ التحصیلان دوره متوسطه در این استان می‌توانند از گزینه‌های متنوع برای ادامه تحصیل استفاده کنند. در این ایالت دانشگاه‌های بزرگی چون دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا وجود دارد. این استان همچنین دانشگاه منحصربه‌فرد First Nations را دارا است. شهریهٔ متوسط این دانشگاه‌ها ۵۰۰۰ دلار است. برنامه‌های کارورزی به‌علاوهٔ نُه کالج فنی منطقه‌ای و ۵۰ مدرسهٔ مهارت‌آموزیِ خصوصی برای علاقه‌مندان فراگیری مهارت و حرفه و فن در این استان وجود دارد.

بهداشت

طبق قوانین کانادا، تمامی شهروندان کانادا می‌توانند از خدمات درمانیِ رایگان استفاده کنند. به عبارت دیگر، اکثر هزینه‌های خدمات درمانی در کانادا به‌طور مستقیم از شهروند اخذ نمی‌گردد. البته خدما غیرضروری مانند عمل زیبایی یا مراقبت‌های خاص از دندان تحت پوشش این خدمات نیستند. لیست خدمات غیر رایگان در هر استان متفاوت است. این استان اولین استانی بود که برنامه رایگان خدمات درمانی را به اجرا درآورد. هزینه بهداشتی عمومی سالانه معادل ۳۴۰۰ دلار بوده که منطبق با میانگین کانادا است.

فرهنگ

این استان دارای چندین فرهنگ مختلف است که نتیجه مهاجرت اقوام گوناگون به این منطقه‌است. در اواخر قرن نوزده افراد زیادی از اکراین و امپراطوری سابق اطریش وارد این استان شدند. از آنجایی که بیشتر گروه‌های مهاجر به کانادا از جمله Douhkobor به دلیل فشارهای مذهبی از کشور خود فرار کرده بودند، سنت و فرهنگ خود را در کانادا زنده نگه داشتند. نتیجه این عمل مجموعه فرهنگی متنوع زنده در این استان است که گرمابخش این منطقه است.

با وجود توسعه اقتصادی، کشاورزی در این استان به صورت بخش مهمی از فرهنگ استان باقی مانده‌است. ساکنین اولیه این استان با مشقت فراوان دست به دست هم دادند و با پاکسازی زمین‌ها آن را به سرزمینی حاصلخیز تبدیل ساختند و این رویّه تابه‌حال ادامه داشته‌است. اگرچه امروز این منطقه به استانی مدرن و شهری تبدیل گشته ولی روحیهٔ سنتی کشاورزی فضای دلپذیری به این استان بخشیده‌است.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایتالیامهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *