شرایط زندگی در تفلیس گرجستان

زندگی در تفلیس گرجستان

شرایط زندگی در تفلیس گرجستان

زندگی در تفلیس گرجستان

در ادامه معرفی شهرهای برخی از کشورها اینبار به سراغ معرفی و بررسی شرایط زندگی در تفلیس گرجستان خواهیم پرداخت.

زندگی در تفلیس گرجستان
زندگی در تفلیس گرجستان

تفلیس

شهر تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. تفلیس در قرن پنجم میلادی و توسط واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا بنیان‌گذاری شده است.

جغرافیا

شهر تفلیس به علت قرار گرفتن در محل تلاقی راه‌های مهم همیشه دارای اهمیت منطقه‌ای بوده و همین ویژگی‌ها سبب گسترش و توسعه این شهر از دیرباز تاکنون شده‌است.

این شهر در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد و با شهرهای تاشکند، استانبول، رم، بارسلون، بوستون، و شیکاگو هم عرض است.

این شهر در دو طرف ساحل رود متکواری در درون دره‌ای گسترده‌است. این رود که از کوه‌های ترکیه سرچشمه می‌گیرد به طول ۳۶ کیلومتر در شهر جاری است.

آب و هوا

آب و هوای تفلیس اقلیم نیمه‌گرمسیری مرطوب با تأثیرات غالبِ اقلیم قاره‌ای مرطوب است. تفلیس دارای زمستان‌های نسبتاً سرد و تابستان‌های گرم است. میانگین دمای سالیانه در این شهر، ۱۳٫۳ درجه سلسیوس است. ژانویه با میانگین دمای ۲٫۳ درجه سلسیوس سردترین ماه سال و ژوئیه با میانگین دمای ۲۴٫۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین ماه سال است. کمترین دمای ثبت‌شده، −۲۴٫۴ درجه سلسیوس و در ژانویهٔ ۱۸۸۳ میلادی بوده و بیش‌ترین دما نیز ۴۲٫۰ درجه سلسیوس و در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۱۸۸۲ میلادی بوده‌است.

جمعیت

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۶ میلادی، جمعیت شهر تفلیس و حومهٔ آن ۹۳۶ ۴۴۶ ۲ تن بوده‌است. این جمعیت از: ۸۶٫۱٪ گرجی ۶٪ ارمنی، ۲٫۷٪ آسی، ۲٫۴٪ کرد، ۱٫۸٪ یونانی، ۱٫۴٪ آذری و ۱٫۳٪ اوکراینی تشکیل شده‌است.

مکان های دیدنی

  • رود متکواری
  • قلعهٔ ناریکالا در بافت قدیمی تفلیس
  • اماکن تاریخی در پنجره ها
  • مجسمهٔ جرجیس در میدان آزادی
  • کلیسای جامع تثلیث

لینک های مرتبط:

مهاجرت گرجستان | مهاجرت کانادا | مهاجرت ایالات متحده آمریکامهاجرت به مالتا 

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *