معرفی ایالت تگزاس آمریکا(قسمت دوم)

ایالت تگزاس آمریکا

معرفی ایالت تگزاس آمریکا(قسمت دوم)

معرفی ایالت تگزاس آمریکا

به ادامه معرفی ایالت تگزاس آمریکا این ایالت بزرگ و پهناور در قسمت دوم خواهیم پرداخت.

ایالت تگزاس آمریکا
ایالت تگزاس آمریکا

جغرافیا

تگزاس در منطقه جنوب مرکزی آمریکا قرار دارد و سه مرز آن با رودخانه‌ها مشخص شده. رودخانه ریوگرانده که مرزی طبیعی بین تگزاس و کشور مکزیک ایجاد کرده. رودخانه سرخ که مرز مابین تگزاس و مرز بین دو ایالت اوکلاهوما و آرکانزاس است و در نهایت رودخانه سابین که از طرف شرق مرزی طبیعی با ایالت لوئیزیانا ایجاد کرده. اما در کل تگزاس دارای ۳٫۷۰۰ آبراهه (رودخانه) نام‌دار و ۱۵ رودخانه بزرگ می‌شود که در بین همه، ریوگرانده از همه بزرگ‌تر است. همچنین چندین دریاچه طبیعی و بیش از ۱۰۰ دریاچه (مخازن) مصنوعی و غیرطبیعی آبی دارد.

آب و هوا

آب‌وهوای تگزاس بخاطر وسعت بسیار بالای آن مختلف و متفاوت است. به عنوان مثال ال پاسو در غربی‌ترین نقطه تگزاس دارای میانگین بارش سالیانه ۲۲۰ میلی‌متری است در حالی که مناطق جنوب شرقی این ایالت میزان بارش ۱٫۶۰۰ میلی‌متری را به شکل سالیانه تجربه می‌کنند. همچنین دالاس در منطقه مرکزی تگزاس میزان بارشی متعادل، حدود ۹۴۰ میلی‌متری را داراست.

در خصوص بارش برف، مناطق غربی شاهد بارش برف به شکل چندین باره هستند در حالی که مناطق مرکزی بارش برف را سالی یک یا دو بار تجربه می‌کنند و برعکس، مناطق شرقی هر چند سال یک‌بار شاهد بارش برف هستند. برف به ندرت در مناطق جنوبی سان آنتونیو دیده می‌شود.

گرم‌ترین دمای به ثبت رسیده در ماه‌های تابستان در مناطق غربی ۲۶ درجه سانتیگراد است در حالی که بعضی دیگر از مناطق تا ۳۲ درجه هم می‌رسند. اما در کل آب و هوای تگزاس در شرق مرطوب و شرجی، در غرب خشک و بیابانی، و در شمال قاره‌ایست. بر طبق آمارهای اداره آمار آمریکا، جمعیت ایالت تگزاس تا ماه ژوئیه ۲۰۱۳ برابر بود با ۲۶٫۴۴۸٫۱۹۳ نفر بوده که رشدی ۵٫۲ درصدی را به نسبت آمارهای این اداره تا سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به ایتالیا |مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *