شرایط زندگی در باتومی گرجستان

زندگی در باتومی گرجستان

شرایط زندگی در باتومی گرجستان

زندگی در باتومی گرجستان

در این پست به بررسی شرایط زندگی در باتومی گرجستان خواهیم پرداخت.

زندگی در باتومی گرجستان
زندگی در باتومی گرجستان

باتومی

باتومی یا باطوم شهری بندری بر کرانهٔ دریای سیاه و در کشور گرجستان است. باتومی پایتخت گردشگری و مهم‌ترین بندرگاه گرجستان است. باتومی مرکز تجارت و سرمایه‌گذاری کشور گرجستان است.

آب و هوا

آب و هوای شهر باتومی به شدت تحت تأثیر جریانهای هوایی دریای سیاه است، در نتیجه بارش عمده باران در اکثر فصول سال امری عادی است. این بارش عمده باتومی را به مرطوب‌ترین شهر گرجستان تبدیل کرده‌است. متوسط دمای هوا در باتومی ۱۴ درجه سانتیگراد(۵۷ °F) است. سردترین ماه سال در باتومی ژانویه با دمای متوسط ۷ درجه سانتیگراد و اوت گرمترین ماه با دمای متوسط ۲۲ درجه سانتیگراد است. کمترین و بیشترین دمای ثبت شده در باتومی به ترتیب -۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد است. بارش متوسط سالانه باتومی ۲۷۱۸ میلی‌متر و مرطوب‌ترین ماه سال سپتامبر با بارش ۳۳۵ میلی‌متر است.

جمعیت

جمعیت این شهر در حدود ۱۵۲٬۸۳۹ هزار نفر است. زبان مردم باتومی، گرجی است و وجه رایج آن‌هم لاری است. مردم گرجستان به خون گرمی و مهمان‌نوازی مشهور هستند، در صورت بروز مشکلی به‌راحتی می‌توانید به مردم شهر اطمینان کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

جغرافیا

باتومی در قسمت جنوب غربی گرجستان و کرانه دریای سیاه در منطقه ای نیمه گرمسیری و نزدیک به رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است و توسط طبیعتی بسیار زیبا و متشکل از درختان نخل و رشته کوه های مرتفع احاطه شده است. یک مقصد توریستی محبوب که می توان از آن به عنوان یک تفرجگاه ساحلی در فصول گرم و یک مقصد توریستی زیبا در زمستان نام برد.

مکان های دیدنی

باغ گیاه‌شناسی

دلفیناریوم

مجسمه‌های متحرک عشق

لینک های مرتبط:

مهاجرت گرجستان | مهاجرت کانادا | مهاجرت ایالات متحده آمریکامهاجرت به مالتا 

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *