معرفی دانشگاه کلمبیای آمریکا

دانشگاه کلمبیای آمریکا

معرفی دانشگاه کلمبیای آمریکا

معرفی دانشگاه کلمبیای آمریکا

با معرفی دانشگاه کلمبیای آمریکا با ما همراه باشید.

دانشگاه کلمبیای آمریکا
دانشگاه کلمبیای آمریکا

دانشگاه کلمبیای آمریکا

دانشگاه کلمبیا از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به‌شمار می‌آید. این دانشگاه اکنون داری ۳۵۴۳ استاد و ۲۴۸۲۰ دانشجو است.

این دانشگاه عضو آیوی لیگ است و در مرکز شهر نیویورک واقع است.

یکی از معتبرترین دستاوردهای دانشگاه کلمبیا بالاترین میزان جایزهٔ نوبل برای استادان یا فارغ التحصیلان این مؤسسه است که از تمام دانشگاه‌های دنیا با فاصله فزونی می‌گیرد.

جایزه پولیتزر که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نیز نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان برجسته اهدا می‌شود.

کتابخانه این دانشگاه شامل بیش از ۹ میلیون جلد کتاب است. یکی از نکات این کتابخانه بخش Avery Architectural and Fine Arts Library است که بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ جلد کتاب دارد که در آمریکا بزرگترین منبع این مبحث به حساب می‌آید.

رتبه این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان همواره در میان ۱۵ دانشگاه برتر قرار دارد و عموماً در میان دانشگاه‌های ایالات متحده در بین ۱۰ دانشگاه برتر است. کلمبیا ۲۹ تیم ورزشی نیز در خود دارد.

دانش آموخته ها و افتخارات

۳۹ برنده جایزه نوبل از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند و به‌طور کلی ۸۲ نوبلیست از مشاهیر این دانشگاه به حساب می‌آیند؛ و در حال حاضرسه سناتور از سناتورهای آمریکا نیز از اعضای دانشگاه کلمبیا هستند. با آمار ۸۲ نوبلیست دانشگاه کلمبیا در صدر فهرست تمام مؤسسات آموزشی در جهان در این حوزه است.

۸۲ نوبلیست از جمله میلتون فریدمن را می‌توان از مشاهیر این دانشگاه دانست. برایان گرین و آیزاک آسیموف نیز از این دانشگاه بوده‌اند. برندهٔ نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۶ میلادی، اورهان پاموک، که از استادان این دانشگاه می‌باشد، پژوهش‌های خود برای نگارش رمانی با عنوان کتاب سیاه را در کتابخانهٔ باتلر این دانشگاه انجام داده‌است. باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس‌جمهوری ایالات متحدهٔ آمریکا، از دانش آموختگان این دانشگاه است. دوایت آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس‌جمهوری آمریکا، از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۵۳ ریاست دانشگاه کلمبیا را بر عهده داشته‌است.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به ایتالیا |مهاجرت به کامپیونه دایتالیا | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *