معرفی استان جزیره پرنس ادوارد کانادا

جزیره پرنس ادوارد کانادا

معرفی استان جزیره پرنس ادوارد کانادا

استان جزیره پرنس ادوارد کانادا

اینبار درمورد استان جزیره پرنس ادوارد کانادا با شما عزیزان همراه خواهیم بود.

جزیره پرنس ادوارد کانادا
جزیره پرنس ادوارد کانادا

جزیره پرنس ادوارد

پرنس ادوارد آیلند یکی از استان‌های کانادا است که متشکل از جزیره‌ای به همین نام و چند جزیرهٔ دیگر است. در نزدیکی نیوبرانزویک و نواسکوشیا و کبک است. نسبت به بقیه استانهای کانادا دارای جمعیت و مساحت کمتری است. پرینس ادوارد دارای چندین نام است: “باغی در خلیج” که اشاره به مزارع سر سبز کشاورزی در کنار آب دارد. “محل تولد کنفدراسیون” که بازگشت به جلسه برگزار شده در شهر شارلوت تاون در سال ۱۸۶۴ دارد و پرینس ادوارد طبق توافق در آن جلسه به کنفدراسیون پیوست و هفتمین استان کانادا شد. اقتصاد آن مزرعه‌داری است که تولید ۲۵٪ سیب زمینی کانادا را بر عهده دارد. پرینس ادوارد محل مهاجرین قدیمی کانادا است. طبق سرشماری سال ۲۰۱۱، پرینس ادوارد ۱۴۰٫۲۰۴ نفر جمعیت دارد. در ۲۰۰ کیلومتری شمال هلیفکس (نواسکوشیا) و ۶۰۰ کیلومتری شرق کبک سیتی قراردارد. از یک جزیره اصلی و ۲۳۱ جزیره کوچکتر تشکیل شده که روی هم ۵٫۶۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. که جزیره اصلی ۱۰۴امین جزیره بزرگ دنیا و ۲۳ سومین در کانادا است.

جغرافیا

این استان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان کانادا (با احتساب قلمروها) محسوب می‌شود. مرکز این استان، شارلوت تاون نام دارد.

جمعیت

در سال ۲۰۱۴ تعداد جمعیت استان ۱۴۶٬۱۰۵ نفر تخمین زده شده‌است.

آب و هوا

این استان دارای چهار فصل است: فصل بهار، تابستان، زمستان، و پائیز. بهار معمولاً دیرتر فرا می‌رسد و کاملاً سرد است. تابستانها معمولاً دلپذیر بوده و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می‌باشد. اگر چه آب اقیانوس‌ها نسبتاً سرد است و سطح دمای آن به ندرت از ۲۰ درجه بالاتر می‌رود ولی جزیره نشینان و گردشگران در ماه تابستان، از رفتن به ساحل و شنا کردن در اقیانوس لذت می‌برند. زمستانها معمولاً طولانی و سرد بوده و از ماه نوامبر تا آوریل، برف زیادی وجود دارد. گاهی اوقات طوفانهای زمستانی باعث تعطیلی مدارس و کارها می‌شود. این جزیره از مناطق بادخیز بشمار می‌رود. وجود باد باعث می‌شود که دمای هوا در جزیره سردتر به نظر برسد، اما در طول تابستان و به علت وجود گرما، این باد باعث کاهش گرما می‌شود.

اقتصاد

صنایع عمده در استان کشاورزی، گردشگری، ماهیگیری، و تولیدات صنعتی می‌باشد. سیب زمینی نشان دهنده بزرگترین کالاهای کشاورزی این استان به صورت وجوه دریافتی نقدی از مزرعه می‌باشد. حدود ۱۵۰۰ مزرعه در جزیره پرنس ادوارد وجود دارد.

صنعت گردشگری (به ویژه در طول تابستان) یکی از منابع مهم درآمدی جزیره محسوب می‌شود. جذابیت مناظر طبیعی، زمین‌های گلف، و آن اوف گرین گیبلز در این جزیره تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. صنعت ماهیگیری، یکی دیگر از موارد عمده اقتصادی است.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایتالیامهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *