معرفی ایالت تگزاس آمریکا

ایالت تگزاس آمریکا

معرفی ایالت تگزاس آمریکا

معرفی ایالت تگزاس آمریکا

این مطلب به معرفی ایالت تگزاس آمریکا پرداخته ایم.

ایالت تگزاس آمریکا
ایالت تگزاس آمریکا

تگزاس

تگزاس یا تکزاس یکی از ۵۰ ایالت آمریکا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور (بعد از کالیفرنیا) و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا (بعد از آلاسکا) است.

هیوستون بزرگ‌ترین شهر تگزاس و چهارمین شهر بزرگ در کل آمریکاست در حالی که سان آنتونیو دومین شهر بزرگ تگزاس بوده و هفتمین شهر بزرگ آمریکا محسوب می‌شود. از دیگر شهرهای مهم این ایالت می‌توان به ال پاسو و آستین – که مرکز تگزاس نیز است – اشاره نمود. همچنین ریشه نام تگزاس برگرفته شده از کلمهٔ است که در زبان کادوها به معنی رفقا و دوستان است.

اقتصاد

یکی از صنایع تگزاس که بعد از جنگ داخلی بسیار در این ایالت رونق گرفت، صنعت گاوداری و پرورش گاو است. بخاطر این پیشینه قدیمی در صنعت پرورش گاو، واژگانی چون کابوی ایجاد شدند که به این ایالت و مردمانش اشاره دارند. همچنین در قرن بیستم با کشف شدن منابع نفتی و شروع به استخراج آنها، اقتصاد تگزاس کاملاً متحول شده و پیشرفت بسیار خوبی را تجربه کرد. از علل موفقیت تگزاس می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این ایالت بر روی مراکز آکادمیک و دانشگاهی و در نتیجه استفاده از تکنولوژی و روش‌های نوین در صنایع خود اشاره نمود. امروزه تگزاس در صنایعی چون پتروشیمی، انرژی، رایانه، لوازم دیجیتال، هوافضا و تحقیقات پزشکی از ایالت‌های پیشرو است.

جغرافیا

ایالت تگزاس بعد از آلاسکا، دومین ایالت بزرگ آمریکا است که مساحتی حدود ۶۹۶٫۲۰۰ کیلومتر مربعی دارد. با این حساب حدود ۱۰٪ از کل کشور فرانسه و دو برابر از کشورهایی چون آلمان و ژاپن بزرگ‌تر است. اگر تگزاس همچنان یک کشور مستقل می‌ماند، بعد از شیلی و زامبیا، چهلمین کشور بزرگ جهان عنوان می‌گرفت.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به ایتالیا |مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *