معرفی دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا

دانشگاه ایالتی اوهایو

معرفی دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا

معرفی دانشگاه ایالتی اوهایو

در ادامه آشنایی با ایالات متحده آمریکا و دانشگاه های برتر آن اینبار به سراغ دانشگاه ایالتی اوهایو خواهیم رفت.

دانشگاه ایالتی اوهایو
دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو OSU،  یک دانشگاه ملی است که در کلومبوس اوهایو واقع است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۰ و به دنبال امضای قانون land-grant university توسط رئیس‌جمهور لینکلن بنا نهاده‌شد. همچنین این دانشگاه دارای بزرگترین محوطه پردیس بعد از دانشگاه ایالتی آریزونا در سراسر ایالات متحده آمریکا است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی واقع در ایالت اوهایو دارای بهترین رده کیفیت می‌باشد. همچنین این دانشگاه در بین ۶۰ دانشگاه اول آمریکا و همچنین ۱۵۰ دانشگاه اول جهان قرار دارد. در این دانشگاه نسبت تعداد دانشجو به عضو هیئت علمی ۱۳ به ۱ است. این دانشگاه شامل ۱۸ کالج و ۷ مدرسه، مؤسسه فنی کشاورزی (ATI) و مرکز توسعه و تحقیقات کشاورزی اوهایو (OARDC) می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در بیش از ۲۰۰ رشتهٔ تحصیلی، تحصیل کنند.

هم‌اکنون مساحت دانشگاه۶۲۱۰ هکتار است که شامل ۸۶۳ ساختمان می‌باشد؛ پردیس کلمبوس که پردیس اصلی می‌باشد با مساحت۷۰ هکتار دارای ۴۲۴ ساختمان می‌باشد.

دانشکده ها

مهندسی

از معروفترین کالج‌های این دانشگاه کالج مهندسی است که در میان ۱۰ کالج برتر مهندسی آمریکا قرار دارد. این کالج شامل ۱۲ دانشکده: مهندسی هوا-فضا، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی، مهندسی کشاورزی و زیست‌شناسی، مهندسی راه‌وساختمان، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی علم مواد و مهندسی جوش است. از این کالج سالانه حدود ۱۰۰۰ دانشجوی لیسانس، ۴۰۰ دانشجوی فوق لیسانس و ۱۰۰ دانشجوی دکترای پیوسته فارغ‌التحصیل می‌شوند.

پزشکی و دامپزشکی

مرکز علوم پزشکی دانشگاه شامل دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، بیناییسنجی، انبارداری دارو و دامپزشکی می‌باشد. مرکز پزشکی این مؤسسه مجهز به یک بیمارستان فوق‌تخصصی می‌باشد. مرکز جامع سرطان و بیمارستان سرطان، بیمارستان قلب، مرکز توانبخشی، مرکز روانپزشکی و درمانگاه سیار می‌باشد.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به ایتالیا |مهاجرت به کامپیونه دایتالیا | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *