معرفی ایالت لوئیزیانا آمریکا

ایالت لوئیزیانا آمریکا

معرفی ایالت لوئیزیانا آمریکا

معرفی ایالت لوئیزیانا آمریکا

در ادامه آشنایی با ایالات متحده آمریکا اینبار به سراغ معرفی ایالت لوئیزیانا آمریکا خواهیم رفت.

ایالت لوئیزیانا آمریکا
ایالت لوئیزیانا آمریکا

ایالت لوئیزیانا

لوئیزیانا از ایالت‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا است. از نظر مساحت لوئیزیانا رتبه سی‌ویکم و از نظر جمعیت رتبه بیست‌پنجم را در بین ۵۰ ایالت آمریکا دارد. باتون‌روژ مرکز این ایالت بوده و شهر نیواورلئان بزرگ‌ترین شهرش است؛ همچنین قسمت‌های زیادی از خاک این ایالت تحت تأثیر رودخانه می‌سی‌سی‌پی است و عقب‌نشینی این رودخانه باعث بوجود آمدن دلتاها و مناطق باتلاقی زیادی شده‌است. قسمت‌هایی از مناطق لوئیزیانا نیز به شکل چندزبانه و چندفرهنگی هستند که عمدتاً این موضوع به قرن ۱۸ برگشته که این زبان‌ها و فرهگ‌ها از نوع فرانسوی، اسپانیایی، محلی آمریکایی و آفریقایی به اینجا منتقل شدند. قبل از اینکه آمریکا این قسمت را در سال ۱۸۰۳ خریداری کند، منطقه‌ای که امروزه لوئیزیانا نام دارد پیش‌تر از کولونی‌ها و مناطق تحت استعمار اسپانیا و فرانسه بوده. همچنین این ایالت یکی از اصلی‌ترین مناطق آمریکا در امر برده‌داری در قرن ۱۸ است.

اقتصاد

در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۲۶۰٬۸۷۷ میلیارد دلار داشت، که بیش از تولید ناخالص داخلی کشور اسرائیل (۲۵۷٬۶۲۲ میلیارد دلار) بود. از مهمترین ارکان اقتصاد این ایالت می‌توان به صنایع شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را نام برد. ماهیگیری و کشت پنبه در این ایالت بسیار پر رونق می‌باشد. پل لیک پانتچرترین کازوی طولانی‌ترین پل جهان در این ایالت قرار دارد.

آب و هوا

لوئیزیانا دارای آب و هوای حاره‌ای با تابستان‌های مرطوب و گرم و زمستانهای معتدل است. متوسط دما در تابستان ۳۲ درجه و در زمستان ۲۲ درجه سانی گراد است.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به ایتالیا |مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

Comment (1)

  • احسان Reply

    من خیلی دوست دارم برم یکی ازاین ایالت ها زندگی کنم چکارکنم کسی اگربود خواهش میکنم کمکم کنه

    می 31, 2019 at 3:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *